Logon
Netbank (NemID)
Business Online (Fleet Online)
Nordania:Connect
NordaniaGPS
Ny bil?
Erhverv
Firmabil-bruger
Privatleasing
Billån
Personbil
Varebil
Lastbil
Maskiner og udstyr
Ejendomme
Kundeservice
Nyheder
Rådgivning
Leasing af firmabil
Dine fordele hos Nordania
Typer af leasing
Skat og moms
Se mere rådgivning
Leasingløsninger
Sammensæt din leasingløsning
Fleet management
Greenfleet
VIP Leasing
Mød vores kunder
Ny firmabil?
Online showroom
Sådan kommer du i gang
Top-10 leasede biler
Populære firmabilmærker
Tillægsprodukter
Dækaftale
Forsikring
Vejhjælp
Nordania Bil App
Se alle tillægsprodukter
Rådgivning
Leasing af varebil
Dine fordele hos Nordania
Typer af leasing
Skat og moms
Se mere rådgivning
Leasingløsninger
Sammensæt din leasingløsning
Fleet management
Ny varebil?
Online showroom
Sådan kommer du i gang
Top 10-leasede varebiler
Tillægsprodukter
Dækaftaler
Nordania:Connect
Forsikring
Brændstofkort
Vejhjælp
Tracking - Nordania GPS
Se alle Nordanias tillægsprodukter
Leasing af lastbil
Lastbilleasing - generelt
Ny aftale?
Mød vores kunder
Rådgivning
Det hjælper vi med
Mød lastbilteamet
Lease eller eje?
Nordania har også...
Forsikring
Nordania:Connect
Vejhjælp
Tracking - Nordania GPS
Se alle tillægsprodukter
Selvbetjening
Bestil tilbud
Brugerskifte
Fakturering
Bestil engagementsoversigt
Mere selvbetjening og kundeservice
Maskiner og udstyr
Maskinleasing
Nordania:Connect
Entreprenørleasing
Landbrugsleasing
It-leasing
Leasing af andet udstyr
Offentlig leasing
Mød vores kunder
Mød vores kunder
Person- og varebil
Aflevering af firmabil
Skade
Skifte dæk?
Værkstedsrekvisition (pdf)
Brændstofkort
Service
Se mere kundeservice - person- og varebil
Søg om udtrædelse
Søg om indfrielse
Få købspris på leasingbil
Søg om brugerskifte
Adresseændring
Forlængelse
Tilmeld LeverandørService
Lastbil
Aflevering af lastbil
Ny registreringsattest
Brugerskifte
Syn af lastbil med rabat
Værkstedsrekvisition (pdf)
Se mere kundeservice - lastbil
Andre spørger om...
Nordania:Connect
Daglig brug af firmabilen
Gebyrer
Bestil 3. nummerplade
Fået stjålet nummerpladen?
Legitimation og dokumentation
Se flere spørgsmål og svar
Maskiner og udstyr
Adresseændring
Kopi af faktura
Engagementsoversigt
Tilmeld LeverandørService
Gebyrer
Kopi af leasingaftale
Ejendomme
Adresseændring
Kopi af faktura
Engagementsoversigt
Kopi af leasingaftale
Gebyrer
Tilmeld LeverandørService
Spørgsmål og svar
Spørgsmål og svar
Få svar på ofte stillede spørgsmål om firmabil.
Aflevering/levering
Skade
Service
Ny firmabil
Service og dæk
Skade
Aflevering
Brændstofkort
Kørsel i udlandet
Ny firmabil
Hvordan regner jeg beskatning af min firmabil ud?
Du kan bruge vores skatteberegner og læse mere om skat
her
Kan jeg selv vælge forhandler?
Nej. Vi bestiller bilerne hos udvalgte forhandlere for at sikre den bedste pris og kvalitet.
Hvornår bliver bilen leveret?
Det står i den ordrebekræftelse, vi sender til dig, efter vi har bestilt din bil. Hvis du har flere spørgsmål omkring leveringstid, skal du kontakte leverandøren (bilforhandleren), som kan informere dig om den konkrete leveringsdato.
Service og dæk
Hvor skal bilen til service?
Bilen skal serviceres af et autoriseret mærkeværksted, eller et værksted der er anvist af Nordania. Inden du kontakter værkstedet, skal du udfylde en værkstedsrekvisition.
Se listen over serviceværksteder og hent værkstedsrekvisition
Hvad skal jeg gøre når jeg skal skifte dæk?
Er dækskifte en del af din leasingaftale, kan du henvende dig hos en af vores dækleverandører eller på et serviceværksted for at få skiftet dæk. Hvis du allerede har haft f.eks. vinterdæk på din bil og skal have dem på igen, skal du kontakte det værksted eller den dækleverandør der opbevarer dækkene. Så vil de lave ombytningen.
Gå til serviceværksteder, dækcentre og download af værstedsrekvisition
Kan jeg få skiftet dæk på mit sædvanlige værksted?
Du kan få skiftet dæk på udvalgte serviceværksteder,hos Euromaster og hos NDI-Super Dæk Service.
Gå til serviceværksteder, dækcentre og download af værstedsrekvisition
Hvilke dæk er omfattet af leasingaftalen?
Vi bruger altid dæk i standardstørrelse og af anerkendte kvalitetsmærker. Hvis du har en dækaftale med Nordania, er opbevaring og ombytning med i aftalen.
Hjulkapsler til sommerdæk/vinterhjul er for egen regning.
Min bil skal til service i min ferie - hvad gør jeg?
Vi henviser dig til at få udført serviceeftersynet i tide, til trods for ferie. Afholdes ferien i udlandet, kan service i nødstilfælde udføres på et autoriseret mærkeværksted der. Vi beder dig selv afholde omkostningen, og efter hjemkomst kontakte Nordania for refundering af omkostningerne. (Husk værkstedsfaktura og stempel i en evt. servicebog).
Hvis du derimod kører flere kilometer end påskrevet i servicebogen, mister Nordania muligheden for garanti-kulancebehandling. Defekter, som opstår i forbindelse med manglende service, dækkes derfor ikke af fabrik eller importør, fordi serviceinterval ikke er overholdt. Disse driftsomkostninger kan blive pålagt dig eller din virksomhed.
Hvad dækker fuld service og vedligeholdelse?
Serviceaftalen omfatter bl.a. serviceeftersyn, evt. dækskifte samt reparationer, der er nødvendige som følge af normal drift og slidtage.
Ved reparationer vil der blive anvendt originale mærkereservedele, der passer til lige præcis din bil.
Alle forskriftsmæssige serviceeftersyn skal udføres på et autoriseret mærkeværksted i Danmark efter Nordanias anvisning
Skade
Hvad gør jeg, hvis jeg får en glasskade?
Gennem vores samarbejdspartnere kan du få hjælp til reparation af stenslag eller rudeskift. Enten på deres værksteder, eller hvor det passer dig.
Du skal selv betale for udbedringen med mindre du har en forsikring mod glasskader
Bestil tid online
Hvad gør jeg, hvis jeg får en skade?
Er du forsikret i Tryg gennem Nordania, kan du anmelde skaden direkte på tlf. 87 31 87 39. Du kan også anmelde skade ved at kontakte Nordania Assistance på tlf. 70 15 13 15.
Læs mere om skade
Hvordan anmelder jeg skaden?
Det kommer an på hvordan du er forsikret:
Hvis du er forsikret gennem Nordania, kan du anmelde skaden hurtigt og enkelt direkte hos Tryg på tlf. 87 31 87 39 eller hos Nordania Assistance på tlf. 70 15 13 15.
Hvis du er forsikret andre steder, skal du anmelde skaden direkte til forsikringsselskabet. Hos de fleste forsikringsselskaber kan man anmelde skaden på deres hjemmeside.
Når du har anmeldt skaden, kan du få skaden udbedret på et værksted anvist af forsikringsselskabet.
Hvor er min bil forsikret?
Det er dit firma der bestemmer, hvor bilen forsikres. Du kan kontakte din bilansvarlige eller ringe til Nordania på 45 12 12 12 og få det at vide.
Aflevering
Hvor kan jeg aflevere min bil? Og skal jeg bestille tid??
Du kan læse mere om aflevering af firmabil
her
Hvad skal jeg huske ved aflevering af bilen?
Husk at tømme bilen for alle personlige ejendele som parkeringskort, brobizz, solbriller o.l. Ved aflevering af din bil skal du sørge for at aflevere følgende:
Alle nøgler samt evt. nøglekort/kodekort
Servicehæfte eller anden dokumentation for service (lægges i bilen)
Skadeanmeldelser på eventuelle skader, der ikke er udbedret
Original registreringsattest del 1
Nedenstående skal ligeledes medbringes, hvis det er inkluderet i leasingaftalen
Udstyr som tagboks, tagbøjler mm.)
Vinterdæk og fælge (lægges i bagagerummet)
I hvilken stand skal bilen leveres tilbage?
Når du returnerer bilen skal evt. defekter, skader eller mangler være udbedret inden returnering. Du kan læse mere
her
Kan jeg købe bilen, når leasingaftalen udløber?
Vi sælger ikke til private, men nogle gange har vi mulighed for at sælge bilen til din virksomhed som kan sende den videre til dig. Du skal dog kontakte din bilansvarlige for at høre om dette kan lade sig gøre.
Hvem gennemgår bilen, når den afleveres?
"Leasingbilen bliver gennemgået af en uvildig tredjepart - Bilsalg.dk eller FDM. Dette er afhængig af, hvor du afleverer din bil.
Brændstofkort
Hvilke selskaber kan jeg få benzinkort til?
Hvis du har brændstofskort med i din leasingaftale, kan du få kort til Q8, Shell, Circle K og Uno-X Energi.
Kortet følger bilen, så hvis du skifter bil, skal du have nyt brændstofkort.
Hvad kan jeg købe på mit brændstofskort?
Du kan betale for benzin, diesel, vask, broafgift og kør-videre-produkter (køler-, karburator- og sprinklervæske, låseolie, isfjerner, pærer til bilen, viskerblade, sikringer, AdBlue, ventilatorremme, autobatterier) Der kan ikke købes kiosk-varer på kortet.
Jeg har mistet mit brændstofkort?
Kontakt Nordania på telefon 70 15 13 15. Uden for åbningstiden kontaktes brændstofselskabet på telefon: Shell Erhverv 70 10 22 00 Circle K 70 12 42 42 Uno-X 70 10 12 34 Q8 70 12 88 88
Hvor lang tid går der, før jeg får mit nye brændstofskort?
Efter du har bestilt kortet, skal du regne med 5-10 dage. Hvis du har bestilt dit brændstofskort samtidig med bilen, bestræber vi os på, at du har kortet, inden din nye bil bliver leveret.
Kørsel i udlandet
Må bilen køre i udlandet?
Ja, bilen må dog ikke anvendes permanent udenfor Danmarks grænser.
Hvad er vigtigt at have i bilen, når jeg kører i udlandet?
Se liste her
Dækker Nordania Assistance i udlandet?
Ja. Ved driftsstop uden for Danmark ydes assistancen i samarbejde med SOS international og Falcks internationale samarbejdspartnere.
Ring til Nordania Assistance på tlf. 70 15 13 15 for at få hjælp.
Hvordan får jeg et rødt og grønt kort?
Du skal henvende dig til dit forsikringsselskab for få det røde og grønne forsikringsbevis. Ofte kan du printe det direkte fra deres hjemmeside eller via SOS.dk På sos.dk kan du også finde en App, så du kan slippe for at printe.
Er du forsikret i Nordania Forsikring ved Tryg, kan du gøre det
her. Skriv "Nordania" under policenummer.
45 12 12 12
Åbningstider
NordaniaLinjen
Tlf. 45 12 12 12
Man-tors 8.00-16.30
Fredag 9.00-16.00
Kontakt os
Bliv ringet op
Skriv til os
Ros, ris og klager
Anden kontakt