Tilbagebetaling af for højt opkrævet beløb

I forbindelse med en gennemgang af vores processer og systemer har vi konstateret, at vi uretmæssigt har opkrævet ét eller flere rykkergebyrer, samt i enkelte tilfælde opkrævet morarenter.

Hvis du har betalt de uretmæssigt opkrævede rykkergebyrer samt eventuelle morarenter, vil vi naturligvis refundere beløbet sammen tillagt kompensation for den tid, hvor du kunne have haft pengene til rådighed. 

Vi gennemgår alle opkrævninger fra den seneste årrække. Det er endnu uklart, i hvor mange tilfælde der er uretmæssigt er opkrævet rykkergebyrer samt morarenter. Det er ikke nødvendigt at gøre noget, vi vender tilbage til berørte kunder, så snart vi har gennemgået de opkrævninger vi har sendt.

På nuværende tidspunkt viser vores analyser, at der i de fleste tilfælde vil være tale om beløb på omkring 200 kroner, som kan være opkrævet for meget.

Vi er fortsat i gang med at analysere problemstillingen, og vi beklager naturligvis denne fejl, som vi arbejder på at rette så hurtigt som muligt.

Spørgsmål og svar

Indholdet hentes
Show more rows: All table rows are already visible for screen readers.
Show less rows: All table rows are already visible for screen readers.