Aflevering af firmabil leaset direkte hos Nordania
Hvornår skal bilen afleveres?
Vi sender dig en mail eller et brev cirka 45 dage, før du skal aflevere din bil. Her kan du se afleveringsdatoen, og vi forklarer dig, hvad du skal gøre. Hvis du ikke allerede har gjort det, er det en god idé allerede nu at bestille tid til aflevering. I Nordanias Bil App kan du også se seneste afleveringsdato. Du logger ind med dit registreringsnummer og aftalenummer.
Puljeordning
Afleverer du en firmabil, og har dit firma en puljeordning, skal du være opmærksom på, at bilerne skal være afleveret på et af Nordanias afleveringssteder senest den 20. december for at være en del af indeværende års puljeopgørelse.
Opdatering vedrørende COVID-19
Hos Nordania Leasing følger vi myndighedernes anbefalinger for at sikre mindst mulig risiko for smittespredning af coronavirus. Når du afleverer din leasede bil tilbage, vil du derfor kunne opleve, at der stilles skærpede krav til hygiejne og fysisk kontakt.
For at undgå smittespredning blandt medarbejdere og øvrige kunder, kan du på nuværende tidspunkt desværre ikke være med til gennemgang af inspektionen ved aflevering af din leasede bil. I den kommende tid vil vi derfor kun tilbyde "drop-off", hvor du stiller bilen og efterfølgende modtager en rapport.
Det skal du huske...
-
Dette skal du aflevere
Afleveres på stedet:
- Alle bilens nøgler.
- Registreringsattest del 1.
Lægges i bilen:
- Servicehæfte eller anden dokumentation for udført service. Ved elektronisk servicehæfte skal udskrift fra værksted på afholdt service gemmes i bilens manual.
- Udstyr som f.eks. tagboks, tagbøjler, navigation, bagagerumsdækken/bagagerumsgardin m.m. afleveres løst i bagagerum eller monteret på bilen.
- Vinter-/sommerdæk og fælge lægges i bagagerummet. Har du et ekstra sæt hjul opbevaret på et fjernlager, er det vigtigt, at du bestiller afhentning af hjulene i god tid inden aflevering. Hjulene skal afleveres sammen med bilen.
- Eventuelle benzinkort skal destrueres/klippes over, eftersom de følger bilen.
- Eventuelle skadesanmeldelser lægges på forsædet.
-
Rengøring af bilen
- Rengør bilen både udvendigt og indvendigt. Logo og eventuel foliering skal også være fjernet.
- Rygning i bilen accepteres ikke og vil blive belastet med omkostninger for unormal slitage i forbindelse med aflevering.
-
Har din bil været skadet?
- Husk at anmelde skader der ikke er udbedrede, som du ønsker dækket af bilens kaskoforsikring. Skadesanmeldelse eller skadesnummer fra anmeldt skade til forsikringsselskab skal lægges i bilen.
-
Fjern personlige ejendele såsom...
- Brobizz
- Parkeringskort
- P-licens
- Solbriller
- Oplader
- Diverse kort bag solskærmen
-
Slet personlige data
- Inden aflevering af bilen er du forpligtet til at slette alle data, som er indkodet i bilens computersystem. Hermed menes GPS, telefonbog osv.
Aflevering med tidsbestilling
Inspektion med gennemgang af rapport (Tager ca. 40 min). OBS: P.t. ikke muligt grundet COVID-19.- Drop-off til senere inspektion (Tager ca. 5 min).
Nordania har afleveringssteder i hele landet.
* Vi har oplevet udfordringer med bestilling af tid i Internet Explorer. Vi anbefaler derfor, at du åbner siden i Chrome, Firefox, Safari eller lignende.
Aflevering hos forhandler
HUSK! Du skal som kunde bestille transporten selv.
Det gør du nemt ved at udfylde de nødvendige oplysninger nedenfor.
Afhentning på firmaadressen
Frist for booking
Eksempel: Leasingaftale udløber den 1. august. Du skal booke transport senest den 26. juli med første
mulige afhentningsdato den 29. juli for at sikre rettidig tilbagelevering den 1. august.
Spørgsmål til transporten?
Vi gør opmærksom på følgende
- Du skal tage højde for transporttid, så bilen afleveres rettidigt i henhold til leasingaftalen.
- Axess Logistics garanterer levering inden for tre hverdage efter første mulige afhentningsdato.
- Nordania betragter først bilen som tilbageleveret, når bilen er på opsamlingsstedet.
Skadeskategorier - K1-K5
Nordania takserer ikke skader fra K1-K3.
Bilen bliver gennemgået både udvendig og indvendig.
Alle skader:
- K5: Mangler eller skal udskiftes. Den forventes ikke at kunne rettes/repareres.
- K4: Følgende dele må forventes at skulle repareres/rettes og lakeres. Graden er alvorligere end at denne kan udbedres via smart/alternativ reparation.
- K3: Større stenslag, trykbuler og ridser i lakken. Smart/alternativ reparation kan bruges hvis det findes nødvendigt.
- K2: Stenslag, mærker og ridser i lakken som ikke kan fjernes helt ved almindelig klargøring.
- K1: Mærker og småridser som helt eller delvist kan udbedres ved almindelig klargøring.
- K0: Delen er fejlfri/uskadet.