Det er et krav, at Nordania overholder tilgængelighedskravene, som beskrevet i lov nr. 801 af 7.6.2022. Denne tilgængelighedserklæring blev offentliggjort den 27.6.2025 med oplysninger om, hvorvidt vi lever op til lovgivningen samt identificerede mangler i vores digitale services til privatkunder. Vi opdaterer tilgængelighedserklæringen mindst én gang årligt.

Vi vurderer, at vi lever fuldt op til kravene om tilgængelighed. Vi overholder niveau A og AA i retningslinjerne for tilgængeligt webindhold (WCAG) version 2.1, som loven kræver. For alle af vores digitale services har vi også implementeret WCAG 2.2, som omfatter yderligere seks krav. Nedenfor finder du en liste over relevante digitale services:

  • Nordania.dk/privat (website)
  • Kreditansøgningsproces
  • Beregning af billån
  • Nordanias kundeportal
  • Dokumenter og e-mails

Feedback/klager
Hvis du oplever andre problemer med tilgængelighed i denne løsning, vil vi gerne modtage din feedback på tlf. +45 33 44 00 00 eller på mail: klageservice@danskebank.dk.

Tilsynsførende myndighed
Oplever du andre problemer med tilgængeligheden af vores løsninger, bedes du kontakte os på +45 33 44 00 00 eller via klageservice@danskebank.dk. Du vil modtage svar indenfor 14 dage. Hvis du, mod forventning, ikke modtager svar indenfor 14 dage, kan du henvende dig til Sikkerhedsstyrelsen, som er den ansvarlige  myndighed. 

Kontaktdetaljer til Sikkerhedsstyrelsen
Følg dette link til Sikkerhedsstyrelsen for at læse mere. 
Email: sik@sik.dk
Tel.: + 45 33 73 20 00