Sammen gør vi fremtiden grønnere

Klimaændringer er en af de største udfordringer, vi står overfor. Med en ambitiøs klimalov har vi i Danmark som mål at sænke CO2-udledningen med 70 procent i 2030 sammenlignet med 1990, og her spiller transportsektoren en afgørende rolle.

Som beslutningstager i en virksomhed bestrider du en nøgleposition i forhold til at bringe virksomheden tættere på en grønnere fremtid. Men du er ikke alene. Vores rådgivere sidder klar til at assistere, så vi sammen kan lægge en plan for udviklingen i din virksomhed, der matcher jeres grønne ambitioner.

Rådgivningen tager altid udgangspunkt i vores data og specialistviden på området, og vi uddanner løbende vores rådgivere, så de har indgående kendskab til de nye modeller, teknologier og typer af drivlinjer. Som en del af rådgivningen kan vi desuden tilbyde løbende rapportering på flådens performance ift. CO2-udledning under kørsel - både overordnet og på enkelte køretøjer - så I altid er opdaterede og kan tilpasse flåden til jeres behov og ambitioner.

I Nordania har vi sammensat en leasingflåde og et koncept med en række løsninger og prudkter, så virksomheder og deres ansatte kan vælge en grønnere firmabilsløsning med fokus på at reducere CO2-udledning under kørsel og på den måde bidrage til den grønne omstilling. Vi kalder konceptet GreenFleet70, og her smelter ambitiøse målsætninger altså sammen med praktiske løsninger, der gør det både nemt og overskueligt at køre grønnere.

Vil I omlægge til en grønnere løsning med en større andel elbiler? Tryk på knappen herunder og udfyld dine kontaktinformationer. Så vil vi kontakte dig snarest muligt. Alternativt kan du herunder blive klogere på eksempelvis ladeløsninger via Nordania.

Sådan kommer din virksomhed i gang

Nedenfor har vi illustreret køreplanen for installering af ladeboks derhjemme. Med en ladeboks på hjemmeadressen har bilbrugeren både mulighed for opladning hjemme og på farten.

Skal bilbrugeren ikke oplade hjemme, vælger I blot Clever Complete Network eller All Inclusive City til opladning på operatørens ladenetværk, når den nye firmabil bestilles - så modtager bilbrugeren en ladebrik med posten.

  • 1. Bliv klogere

    Tag et møde eller en snak med vores kompetente rådgivere. Er du i tvivl om, hvem din rådgiver er, er du velkommen til at ringe til os på tlf. 45 12 12 12. Du kan også benytte kontaktformularen her på siden - så ringer vi til dig.

    Vores FAQ besvarer også mange lavpraktiske spørgsmål til ladeløsninger.

  • 2. Træf valg

    Hvilke løsninger passer for jer? Skal bruger have mulighed for en ladeboks derhjemme? Hvad må en installation koste?

    Vi registrerer jeres valg, så dette afspejles, når bruger bestiller sin næste el-firmabil.

  • 3. Bestil bil
    Bruger bestiller bil i henhold til firmaets bilpolitik, og en eventuel ladeløsning inkluderes i tilbuddet.
  • 4. Opladning hjemme og på farten

    Ladeoperatøren installerer en ladeboks på brugerens hjemmeadresse. Bruger modtager også en ladebrik og kan dermed lade både derhjemme og på operatørens offentlige ladenetværk til en fast månedlig pris.

    Har bilbrugeren ikke mulighed for at lade hjemme, tilbyder begge vores partnere et ladeabonnement til en fast pris, som giver adgang til at lade frit på ladeoperatørens offentlige netværk og eventuelt på arbejdspladsen.

  • 5. Vi ordner abonnement

    Nordania bestiller det valgte abonnement fra ladeoperatøren.

  • 6. Ladestander: Installation afklares

    Ved valg af installation hjemme, bliver bruger kontaktet af ladeoperatøren, som afklarer de praktiske installationsforhold på brugerens adresse. Er der tale om en standardinstallation, eller er der brug for at grave, mere kabel mv.

  • 7. Velkomstpakke fra ladeoperatør

    I velkomstpakken fra ladeoperatøren modtager bilbrugeren sin ladebrik til det offentlige ladenetværk.

  • 8. Ladestander installeres

    Ladeoperatørens elektrikere installerer ladeboksen efter aftale med bilbrugeren.

  • 9. Bil leveres

    Den nye firmabil leveres i henhold til aftale med bilforhandleren.

  • 10. Ladestander: Installation faktureres
    1. Er der valgt et All Inclusive Home-abonnement fra E.ON, faktureres det fulde beløb for installationen med det samme.

    2. Er der valgt et Clever Complete-abonnement fra Clever, er installationen inkluderet i abonnementsopkrævningen. Eventuelle ekstraydelser i forbindelse med installationen faktureres med det samme.
  • 11. Refusion af elforbrug

    Ladeoperatøren tilbagebetaler den mængde kWh, der er brugt til opladning af bilen hjemme.

Vores samarbejdspartnere

For at sikre størst mulig fleksibilitet, samarbejder Nordania med Danmarks stærkeste ladeoperatører, Clever og E.ON Danmark. De tilbyder begge ladeabonnementer til en fast, månedlig pris, og I har mulighed for at vælge én eller kombinere begge ladeoperatører.

Vores partnere tilbyder ladeløsninger til opladning hjemme, på farten, eller en kombination af begge. Nedenfor giver vi dig et overblik over de små forskelle på løsningerne fra henholdsvis Clever og E.ON Danmark.


Clever
E.ON Danmark
Fast abonnementspris (flatrate) Ja Ja
Til dig der bor i lejlighed Clever Complete Network All Inclusive City
Til dig der bor i hus Clever Complete All Inclusive Home
Fakturering af installation Over abonnement Med det samme
Priser fra 236 kr. + moms pr. md. 263 kr. + moms pr. md.
Loft på forbrug Nej 750 kWh (ca. 3.100 km pr. md.)
Powered by E.ON Drive & Clever - opladning Inkluderet 5,55 kr./kWh
Nedtagning af ladeboks Inkluderet* Ikke inkluderet
Beskatning 10.000 kr. 8.890 kr.
Refusion af forbrugte kWh på ladeboks Ja - kvartalsvis Ja - månedlig
Refusion ved solcelleanlæg/jordvarme/varmepumpe Ja Nej
Opsigelsesgebyr Ja Nej
Mobilitetsgaranti Ja Ja

* Med mindre leasingaftalen opsiges før tid.

Vil du vide mere?

Ring til os på 45 12 12 12 for at høre mere om dine muligheder – eller klik på knappen for at komme i gang med det samme.

Bliv ringet op af en rådgiver

Læs også