Forsikring

Nordania samarbejder med Tryg for at give dig den bedste forsikringsløsning.  

Hvis bilen får en skade
Husk at have dit registreringsnummer ved hånden. Dette er nøglen til at Tryg kan finde din forsikringsdækning.

I tilfælde af skader, som f.eks. buler og stenslag, kan du anmelde skade hos Tryg på tlf. 87 31 87 39. Du kan også anmelde skaden online her.
Har du spørgsmål vedrørende skader, kan du skrive til Tryg på nordaniaforsikring@tryg.dk.

Hvis du både har Nordania Forsikring ved Tryg og Nordania Assistance/Vejhjælp, kan du også anmelde skade hos Nordania Assistance på tlf. 70 15 13 15.

Lånebil på Tryg fordelsværksted
Benytter du et af Trygs mange fordelsværksteder til reparation af din bil i forbindelse med en kaskoskade, har du mulighed for at få en lånebil i reparationsperioden. Tryg eller Nordania Assistance kan oplyse dig om fordelsværksteder når du anmelder skaden. Lånebilen stilles til rådighed fra første hverdag og for kørsel op til 100 kilometer per døgn. Brændstof, broafgifter, opgradering af bil samt afdækning af selvrisiko er ikke dækket.

Hvordan får jeg en lånebil?
Du skal oplyse værkstedet om at du er forsikret gennem Tryg og at du ønsker at få stillet en lånebil til rådighed. Har du spørgsmål om lånebil er du altid velkommen til at kontakte Trygs skadeafdeling på tlf. 87 31 87 39.

FAQ

  • Hvad dækker forsikringen?
    Ansvarsforsikring, kasko og brand, fastmonteret ekstraudstyr, trækkrog og biltilbehør, der er beregnet til brug i forbindelse med det forsikrede køretøj, som f.eks. tagboks og cykelholder. Da mange af vores kunder vælger at tilkøbe f.eks. alu-fælge og andet ekstraudstyr, har vi valgt, at policen skal omfatte eftermonteretudstyr for op til 50.000 kr. ekskl. moms. Forsikringen dækker også i tilfælde af fejltankning, stenslag, og hvis din nøgle bliver væk.
  • Er der glasdækning i min forsikring?
    Der er en frontrudedækning i din forsikring. Det betyder, at reparationer af stenslag, der ikke kræver udskiftning af ruden, er dækket. Er der behov for at udskifte ruden, gælder din almindelige selvrisiko.
  • Hvorfor modtager jeg en selvrisikoopkrævning længe efter, skaden er sket?
    Forsikringsselskabet fakturerer først selvrisiko, når skaden er endelig opgjort. Hvis der er en modpart involveret, afhænger behandlingstiden af, hvornår forsikringsselskaberne bliver enige i skyldspørgsmålet. Har du spørgsmål til faktura på selvrisiko, kan du ringe til Tryg Autoskade på tlf. 87 13 87 39 eller skrive på mail til nordaniaforsikring@tryg.dk.
  • Hvad er min selvrisiko?
    Forsikringens selvrisiko er individuelt sat og oplyst i jeres forsikringstillæg, udarbejdet ved leasing- eller samarbejdsaftalens indgåelse. Ring til os hvis du er i tvivl på tlf. 45 12 12 12.
  • Kan jeg bestille en kopi af forsikringspolicen?
    Nej. Nordania har indgået en overordnet police med forsikringsselskabet. Du modtager i stedet et individuelt forsikringstillæg. Du kan se forsikringsbetingelserne her på siden.
  • Hvem opsiger min gamle forsikring?
    Du skal selv opsige din forsikring i henhold til varslingsreglerne gældende for din police. Det gøres som regel nemt på forsikringsselskabets hjemmeside.