Bilen er helt ny. Det illustreres bedst ved, at trækket er flyttet frem til forhjulene og helt tæt ved de berømte nyreformede kølere.

1-serien anno 2020 er BMW, når det er bedst. På vejen leverer bilen den forventede dynamiske køreoplevelse.

Og selv inkarnerede tilhængere af baghjulstræk vil få et smil på læben. Så overbevisende er bilens kvaliteter.

Ser vi indenfor, er både kabineplads og baggagerum vokset. Det lover godt for hverdagskørsel med mere benplads for og bag samt i almindelige brug, hvor sydtyskerne også har tænkt i gode opbevaringsmuligheder.

Sport som standard

1-serien kommer som standard i Sport Line. Det er ensbetydende med LED med signatur, 17” letmetalfælge, sportssæder, interiør lyspakke og parkeringssensor for og bag.

Dertil kommer frit valg mellem rudelister i enten sort højglans eller krom. Som Sport Line skal navigation dog tilkøbes. Det koster 10.900 kroner.

Niveauet over er M-Sport, som står i ekstra 35.000 kroner. Her får du ud over fuld M-Sport mundering også den store navigation med Live Cockpit Professionel 10,25” skærm og BMW’s digitale instrumenter.

Både i Sport Line og M-Sport lægger metallak ekstra 8.500 kroner til basisprisen som tilkøb.

Diesel
Skal du have diesel, koster det 20.000 mere end benzinudgaven.
Adaptiv fartpilot fås for 6.504 kroner, mens anhængertræk til den mindste BMW koster 9.500. Derudover tæller den lange udstyrsliste også panoramatag, elektrisk bagklap headup-display og meget mere.

Den nye BMW 1-serie starter på et skattegrundlag på 305.000 kroner for 118i Sport Line Aut. Derudover anbefaler vi følgende tre modeller herunder.