Tilgængelighedserklæring for Nordania Finans' (Nordania) digitale tjenester

Nordania skal leve op til tilgængelighedskravene som beskrevet i lov nr. 801 af 07/06/2022. Denne tilgængelighedserklæring blev offentliggjort den 27/06/2025 med oplysninger om vores generelle compliance-niveau og identificerede mangler i vores digitale tjenester til privatkunder.  Vi opdaterer tilgængelighedserklæringen årligt.

Vi vurderer, at vores compliance-niveauer er fuldt compliant, og vi overholder niveau A og AA i retningslinjerne for webindhold til tilgængelighed (WCAG) 2.1 som krævet af gældende lovgivning. For alle af vores digitale tjenester har vi også implementeret WCAG 2.2, som omfatter yderligere seks krav. Nedenfor finder du en liste over relevante digitale tjenester:

  • Nordania.dk/privat (website)
  • Kreditansøgningsproces
  • Beregning af billån
  • Nordanias kundeportal Dokumenter og e-mails

Feedback og klager
Hvis du oplever tilgængelighedsproblemer med vores løsninger, vil vi gerne høre din feedback på tlf. +45 33 44 00 00 eller på mail: klageservice@danskebank.dk.

Myndighed
Hvis du oplever tilgængelighedsproblemer med vores løsninger, vil vi anbefale, at der først tages kontakt til os på +45 33 44 00 00 eller klageservice@danskebank.dk. Svaret kan tage op til 14 dages. Hvis svaret ikke findes tilfredsstillende eller der helt mangler svar kan dette bringes videre til Sikkerhedsstyrelsen.

Kontaktdetaljer til Sikkerhedsstyrelsen
Følg dette link til Sikkerhedsstyrelsen for at læse mere. 
Email: sik@sik.dk
Tel.: + 45 33 73 20 00